14 de gener, 2010

AMB LES ALES TALLADES

Ho han tornat a fer. Si fa una setmana els parlava de la incapacitat del govern per fer efectius els traspassos de competències que marca l’Estatut, aquesta setmana hem pogut veure novament com el Tripartit ha tornat a fer gala de la seva submissió que denigra la nostra dignitat com a poble. Mentre el ministre Blanco deixava entreveure la xacra de model aeroportuari que ens volen endossar, la Generalitat, en comptes de protagonitzar un rebuig enèrgic a la proposta, es limitava a dir que era “un punt de partida insuficient”. I és que no ens enganyem, el govern de Madrid coneix l’avidesa de resultats del Tripartit, i en vista del que han considerat victòries, ara sap que es subscriuran a qualsevol proposta de mínims. I això ho aprofiten. Quan la societat catalana va sortir al carrer per reclamar la gestió del Prat des de Catalunya, no esperaven del govern una actitud contemplativa a l’espera de veure-les venir.

La proposta de Foment no aposta per una gestió individualitzada del Prat, la societat de gestió tindrà el 100% del capital en mans d’Aena, el que suposa la majoria de l’Estat en el consell d’administració. Què representa que hi guanya Catalunya? Doncs bé, el que per ells és la gran concessió: minoria de bloqueig. És a dir que tindrem certa capacitat per vetar algunes decisions. Però un país que aspira a governar-se per si sol no en té prou en dir que no, necessita portar la iniciativa, decidir en funció dels seus propis interessos sense la necessitat d’afavorir el trànsit aeri de Madrid. Si volem recuperar el lideratge en matèria econòmica, les infraestructures de transport són imprescindibles. No només el Prat, també necessitem el tren de mercaderies europeu, sense oblidar-nos dels aeroports de Reus, Girona i Sabadell. La proposta del govern central és insuficient i clarament inacceptable.

L’any 2007, CIU, PSC-PSOE, ERC i ICV van donar suport a una resolució del Parlament que reclamava que les institucions catalanes tinguessin una majoria determinant en l’òrgan rector de l’aeroport. A finals de gener en el proper plenari, CIU presentarà una moció on es rebutja qualsevol model que no contempli aquest requisit: majoria determinant catalana. El Tripartit tindrà l’ocasió per demostrar ser coherent i conseqüent amb el que al seu dia va propugnar. Catalunya no mereix un govern indigne i incapaç de defensar-la.

1 comentari:

Josep (sl) ha dit...

Crec què el problema no és de punt de partida si no que la proposta va enlloc. Per molt què el conseller Nadal Digui: "Que esperen millorar la proposta en la negociació a nivell parlamentari".
Aquesta proposta li va bé al PP Per tant serà aprovada per PSOE(amb el PSC) i PP, per tant no hi haurà cap proposta.
De fet la proposta del ministre Blanco ho remou tot perquè tot quedi igual. La única diferència seria que la Generalitat podrà dir i fer algunes petites coses sense que en les importants no hi hagi cap veu que no sigui AENA que determini la decisió final.